Left4Dead.cz


Gameplay: Survivors (přeživší)

Na začátek..

  • Left4Dead je FPS kooperační multiplayerová hra v které můžete hrát za jednoho ze čtyř lidí (Survivors), kteří jsou imunní na virus, jenž z většiny populace nadělal zombie. Vy jako přeživší jste postaveni proti nekonečné hordě infikovaných lidí, proměněných v nepříčetné psychopaty, jako výsledek prohrané bitvy proti viru.
  • Ve hře nebudou charakterové třídy, každý hráč začíná se stejnými podmínkami a výbavou, což znamená, že úspěch vyžaduje týmovou spolupráci a rychlé myšlení.
  • Na začátku každé kampaně je celý tým odkazán pouze na základní pistoli. Ostatní zbraně budou ležet na stolech, kde si je členové týmu mohou rozebrat. K mání budou kulomety, brokovnice, výbušniny atd. Poté se můžete vrhnout do akce.
  • Friendly Fire je stalé zapnuto i v těch nejobtížnějších částech hry bez možnosti vypnutí.
  • Váš cíl bude jednoduchý…přežít. Dosáhnout záchrané zóny na konci každé kampaně.

The „Infected“ (nakažení)

  • Postavit hráče se zbraněmi z 21.století proti psychopatům beze zbraně, kteří nemají tušení o nějaké taktice může působit trochu potěšile, ale potěšilé to není. Nakažení mají totiž jednu velmi jasnou výhodu… počet. VELKÝ počet.
  • Nakažený dav je gigantický a bude se hrnout odevšud. Co jim chybí na síle vyváží počtem a rychlostí. Právě rychlost je něco co bysme měli vyzdvihnout. Nejsou to polomrtvá potácející se torza, jsou živí, šílení a jejich rychlost to bude dokazovat. Budou neskutečně rychlí.
  • Nakažené se obvykle uvidíte procházet kolem města bez cíle, ale stačí aby vás jednou zahlédli a budou vědět, že nejste jedni z nich a jejich chování se ihned změní.
  • Není možné zabít je všechny. Ve hře není daný jejich pevný počet. Řídí je tzv. AI Director (režisér umělé inteligence) a záleží na jeho uvážení jak a v jakém počtu vás nakažení napadnou. A nepřestanou chodit. Váš cíl je uniknout. Pokud se moc dlouho zdržíte na jednom místě nepřežijete.

Nespravedlivé výhody

  • Jako přeživší máte přístup k početnému arzenálu různých střelných zbraní a menších výbušnin. Brokovnice, Uzi, Molotovovy koktejly a trubkové bomby jsou k dispozici z takzvaných get-go míst (stoly), zbraně se se postupně odemykají v průběhu levelů kampaně (o zbraních najdete více později)
  • Z dalšího vybavení nezbytná baterka (baterie není limitována) nečekaně vhodná do tmy, je umožněno vidět obrysy vašich spolubojovníků přes stěny a jiné objekty což by mělo napomoci, aby team zůstával pohromadě (celkem diskutabilní vlastnost hry) a každý má lékárničku, aby mohl léčit jak sebe tak i své přátele.
  • Je k dispozici sekundární útok zbraní (švihnutí hnusáka pažbou) což panákovi způsobí jen minimální zranění, ale důležité je že ho to odstrčí. Z hlediska taktiky je důležité vědět, že když strčíte jedním nakaženým do jiného spadnou oba na zem (dominový efekt). Je to také často jediná možnost, jak efektivně bojovat s některými nakaženými bossy aniž byste zranili své spoluhráče. Taky se to hodí, když chcete odstrčit spoluhráče, který zavazí. Jemu to způsobí minimální zranění, ale může to zachránit život obou.
  • Jako přeživší za sebou můžete zamykat dveře. To efektivně zpomalí nakažené, které vás pronásledují. Ale moc na to nespoléhat, protože nakažení můžou rozbít dřevěné dveře, ale chvilku jim to zabere. Taky je možné do dveří vystřelit díru a střílet na ně. Samozřejmě pro nakaženého bosse nejsou nějaké dveře velkou překážkou… hm no vlastně ani zdi.

Dokud nás smrt nerozdělí…

  • Smrt je brána trochu jinak v Left 4 Dead, ale důležité je vedět, že se nestanete nakaženým pokud zemřete.
  • Místo abyste umřeli hned, když vaše zdraví dosáhne nuly, spadnete na zem a nebudete se moct hýbat. Máte jen energii na slabou střelbu z pistole. Poté se začne odpočítávat 300bodů zdraví (3body za sekundu), pokud to zase schytáte od nakažených odpočítává se to rychleji a na konci už doopravdy umřete.
  • Může pomoci spoluhráč, který vás přijde „oživit“. K tomu musí přijít k vám a stisknout příslušnou klávesu. Samozřejmě to zabere nějaký čas a pokud zrovna čelíte silnějšímu počtu nepřátel je někdy moudřejší se s nimi napřed vypořádat.
  • Oživit lze jednoho hráče pouze 3x. Po vyčerpání všech tří možností se vám nahodí černobílý obraz a vaše zdraví je dočasné. Pokud znovu zemřete bude to už definitivní bez možnosti oživení.
  • Pokud zemřete, budete muset pouze sledovat hru dokud vaši spoluhráči nenajdou dalšího přeživšího, třeba zabarikádovaného ve skříni nebo na dalším checkpointu, to záleží v které části mapy zemřete. Pokud se takto respawnujete po smrti začínáte zase se základním vybavením.
  • Stav vašeho zdraví má přímou úměru na rychlost vašeho pohybu. Při 100% zdraví jste schopni porazit Cathy Freeman, při 1% jste pomalí jak dvounohá želva s hemeroidy. Pro zraněné spoluhráče je důležité, aby jejich zdravější kamarádi sledovali jejich stav a nenechali je někde za sebou napospas infikovaným. Je v nejlepším zájmu každého přeživšího, aby držel spoluhráče při plném zdraví, protože celá skupina se může pohybovat jen tak rychle jako její nejpomalejší člen.
  • Každý přeživší bude mít jednu lékárničku, kterou může použít pro léčení sebe nebo spoluhráčů a může být nahrazena pouze nalezením nové na dalším checkpointu.
  • Dále jsou ve hře pilulky, které vám dají dočasné zdraví, které ale postupně vyprchá na původní hodnotu. S těmi musíte být opatrní.

Režisér (The Director)

  • Mezi hordami nakažených se nepotácíte po celou dobu od začátku do konce. Valve do hry totiž implementovalo takzvaného režiséra umělé inteligence, který umisťuje nakažené do mapy podle svého uvážení a vůbec při tom nedbá na nějaké předskriptované sekvence nebo checkpointy.
  • Výsledkem je, že každá hra je unikátní v jejím průběhu. Nikdy nevíte kde, kdy a jaký počet zombií vás napadne.
  • Režisér také pracuje na systému highs and lows. Nastanou chvíle, kdy budete bojovat o holý život a také chvíle kdy třeba minutu nepotkáte nepřítele.
  • Samozřejmě má hra nějaké menší předpřipravené skripty v průběhu kampaně, například ve finále při čekání na záchrané vozidlo ale jinak všechno řídí režisér.

Komunikace

  • V kooperační hře, speciálně v takové jako tato je komunikace velice důležitá. Do Left 4 Dead je implementován komunikační systém který zahrnuje tři klávesy (z;x;c – příkazy, otázky; odpovědi/výstrahy; upozornění) a pohybem myši vyberete co říci.
  • Také je implementován autovýstražný systém, což znamená že váš charakter automaticky hlasově reaguje na danou situace (např. „HELP!“ když je sražen, nebo „Boomer!“ když zaměřovač utkví na Boomerovi)
  • Ve hře je přes 1000 řádků dialogů pro každý charakter takže obecně je hra velice pestrá co se týče hlasové komunikace.
  • Nad tímto je ve hře ještě in-game chat, který umožňuje hráčům komunikovat prostřednictvím mikrofonů.

Komentáře:

  1. stulda

    Pekne draxi pekne, uz se tesim az zahrajem a pokosime ty mutanty 🙂

  2. drax

    Toz diky ti a congrats k uspesnemu spusteni stranek 🙂 V pristim clanku se podivame blize na ty skaredy at vime do ceho jdeme.

Přidat komentář